Artisten och marionettdockan

SD föreställning i Trollhättan

Länk

5 thoughts on “Artisten och marionettdockan

      • Visst.
        Jag har nyligen börjat umgås så smått med en f.d arbetskamrat nu, eftersom jag ska vara hennes vittne i en.kommande rättegång. Men ju mer jag pratar med henne desto mer inser jag att hon inte vet någonting om någonting. Hon är helt rudis då det gäller politik, samhälle, orsak och verkan. Ja, i fråga om det mesta faktiskt. Hon är väldigt trevlig att umgås med, men jag har svårt att fatta hur hon kan sympatisera med SD i vissa frågor. Samt att hon vid (över)mogen ålder inte har lyckats snappa upp att det faktum att hon nu tvingas jobba i Fas3 är slaveri. ”Det är väl bra att ha ett jobb”, är hennes åsikt. Hon kan inte se politiken bakom, utan tror som så många andra att det är invandrarnas fel. Det kan vara mycket frustrerande att höra hur hon försvarar eländet.

        Kram
        Kao

        Gilla

Kommentera

